سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ارسال ایمیل در برنامه نویسی اندروید

 

ایمیل ها در واقع پیامهایی هستند که توسط سیستم الکترونیک توزیع شده است؛ یعنی با کمک شبکه، از یک کاربر سیستم به یک یا چند گیرنده ارسال می شود.

قبل از شروع Activity ایمیل، باید عملکرد ایمیل و اینتنت آن را بدانید، Intent داده ها را از یک جزء به مؤلفه دیگر انتقال می دهد؛ که ممکن است درون اپلیکیشن باشد یا خارج از آن.

برای ارسال ایمیل از اپلیکیشن خودتان، از ابتدا مجبور نیستید یک سرویس ایمیل پیاده سازی کنید، اما می توانید از یک برنامه موجود مانند اپلیکیشن پیش فرض پست الکترونیکی استفاده کنید که توسط اندروید؛ جی میل، اوت لوک، K-9 Mail و غیره ارائه شده است. به این منظور، ما باید آن Activity را بنویسیم که با استفاده از یک اینتنت ضمنی با عملکرد و داده های مناسب، یک سرویس دهنده ایمیل را راه اندازی کند. در این مثال ، ما می خواهیم با استفاده از یک شی Intent که سرویس های ارسال ایمیل موجود را راه اندازی می کند، یک ایمیل از برنامه خود ارسال کنیم.

بخش بعدی؛ قسمت های متفاوت شیء Intent که برای ارسال یک ایمیل لازم است؛ را توضیح می دهد:

شیء Intent- عملیات ارسال ایمیل

شما از ACTION_SEND استفاده می کنید تا یک سرویس ارسال ایمیل نصب شده روی دستگاه اندرویدتان را راه اندازی کنید. سینتکس ساده ی زیر برای ایجاد اینتنت با ACTION_SEND می باشد.

Intent emailIntent = new Intent(Intent.ACTION_SEND);

نوع/داده -شیء Intent برای ارسال ایمیل

برای ارسال یک ایمیل؛ شما باید mailto را با استفاده از متد ()setData به عنوان یک URI مشخص کنید و نوع داده با استفاده از متد ()setType باید مانند زیر به صورت text/plain باشد:

emailIntent.setData(Uri.parse(“mailto:”));

emailIntent.setType(“text/plain”);

شیء Intent – اضافی برای ارسال ایمیل

اندروید برای اضافه کردن TO، SUBJECT، CC، TEXT پشتیبانی داخلی دارد. در واقع فیلدهایی هستند که پیش از ارسال اینتنت به یک سرویس ارسال ایمیل هدف؛ می توان به آن اینتنت پیوست کرد. شما می توانید از فیلدهای اضافی زیر در ایمیل خود استفاده کنید:

 

ردیف داده های اضافی و توضیح
1 EXTRA_BCC

یک رشته ([ ]String) می باشد که آدرس های ایمیلی را نگه می دارد که باید به صورت بلایند کاربن کپی شده باشند (BCC)

2 EXTRA_CC

یک رشته ([ ]String) می باشد که آدرس های ایمیلی را نگه می دارد که باید به صورت کاربن کپی شده باشند (CC)

3 EXTRA_EMAIL

یک رشته ([ ]String) می باشد که آدرس های ایمیلی را نگه می دارد که باید تحویل بشوند.

4 EXTRA_HTML_TEXT

یک رشته ثابت که با Intent همراه است، که به منظور ارائه جایگزینی برای EXTRA_TEXT به عنوان متن فرمت شده ی HTML با ACTION_SEND استفاده شده است.

5 EXTRA_SUBJECT

یک رشته ثابت که ارائه دهنده ی یک خط می باشد که می توانید موضوع پیام را به صورت دلخواه بنویسید.

6 EXTRA_TEXT

یک CharSequence ثابت که با اینتنت همراه شده است و با ACTION_SEND برای ارائه ی داده های اینتنتی که باید ارسال شود؛ استفاده می شود.

7 EXTRA_TITLE

یک عنوان گفتگوی CharSequence و هنگامی که باACTION_CHOOSER استفاده می شود؛ برای ارائه به کاربر فراهم شده است.

 

 

ادامه مطلب....